Here comes the sun

Mina dagar är helt upp och ner, vilket de varit i princip hela det här sommarlovet. Det är jobbigt. Jag lovade dessutom mig själv att under de två resterande veckorna lägga mig absolut senast 24:00 (men helst 23:00) varje kväll och kliva upp absolut senast 10:00. Under veckan som gått har jag oftast lagt mig runt 02:00-04:00 och klivit upp runt 11:00-12:00.. Jag håller aldrig mina egna löften, som sagt, vilket är sjukt irriterande. Därför bryter jag det här löftet och säger bara att under de sex resterande nätterna (jag kan inte förstå att det är så lite kvar av sommarlovet!) ska jag göra mitt absolut bästa i att lägga mig i en skaplig tid.. Nog för att det också blev ett löfte.. Jäkla skit.
Nåväl.. Idag har jag suttit och myst på med min vackra gitarr nästan hela morgonen.. (Eller man kanske inte kan kalla från 12-14 morgon?) Jag har även blivit väldigt inspirerad att försöka bli bra på det här med Guitar Pro, så det har jag pysslat lite med. Det går inte så väldigt bra, om jag ska vara ärlig, men det är i alla fall väldigt underhållande! Hehe, jag kan stolt meddela att jag i alla fall fått till några melodioer som låter bättre än min och Vickans Hästbenknäckarjazz! (Skulle gärna spela upp den om jag hade kvar den.) Men jag gillar tanken på att jag försöker kompositera något, det låter proffsigt. Men jag blir ofta less när det inte låter som jag vill och ger upp. Vilket jag gjorde ganska nyss då jag började skriva det här inlägget, haha. Men jag ska fasiken bli bra på det förr eller senare.
Nu sitter jag i alla fall och myser med Beatles. Nostalgi på hög nivå, jag älskar det. Speciellt den här underbara låten, jag får så sjukt många gamla barndomsminnen i huvudet! Dessutom så är det skönt med lite sol i detta hemskt tråkiga väder.



Kommentarer

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0