There ain’t no point in the words I write

Två inlägg på samma dag. Ja, ni kan ju själva dra slutsatser över hur mycket jag har att göra ibland. Men jag kom precis hem från plannja och jag vill inte sova. Plannja gjorde mig besviken, förresten. De spelade kasst och förlorade, de jävlarna.
Nåväl, jag känner mig i alla fall extremt bekväm. Jag är allmänt nöjd bara. Det kan vara för att jag bytt om till mjukiskläder, tvättat bort sminket, borstat tänderna och fixat mig en ansiktsmask. Allt känns bara bra när man gjort sig redo för sängen. När man känner att man inte behöver göra just någonting innan man får sova, det måste vara en av de bästa känslorna som finns. Och att sova, det måste ju vara det skönaste som finns. Jag skulle nog ha sovit bort mitt liv ifall det inte hade varit så att.. ja.. att det är bra att vara vaken ibland.
Förresten, varför känner man sig alltid mest bekväm när man ser förjävlig ut? Det är så opraktiskt! Tänk vad bra det hade varit om det hade varit skönare att ha på sig ett par jeans och en fin tröja istället för mjukisbyxor och en gigantisk t-shirt. Tänk om det hade varit skönare att ha på sig smink än att vara utan.. Nä, världen är opraktisk och ologisk. Den hade varit så mycket bättre om jag fick bestämma.


Kommentarer

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0