It's so hard to forget that we ever met

Nu var det ett tag sedan jag skrev ett vettigt inlägg. Eller ja, inga av mina blogginlägg är väl så vettiga, men ni förstår vad jag menar. Jag har hunnit med att göra en massa saker, men jag har inte så stor lust att berätta något. Det är ju bra när man ska blogga, vekligen.. Ska jag vara ärlig så är lusten inte så stor till något just nu. Jag fattar typ inte att jag har sommarlov och att jag ska vara glad.. Men glädjen kommer väl förhoppningsvis snart.
Jag har börjat sommarjobbet förresten. Nordpoolen fosho! Not. Eller ja, det är faktiskt helt okej. Man kan inte precis säga att vi har mycket att göra, det känns som att vi väntar på att få något att göra ungefär 80% av dagarna. Men det känns inte helt fel att sitta och slöa för 52 kronor i timmen. Dessutom så är man ju inte ensam, så det blir inte olidligt tråkigt.. Bara nästan.
Jag är lite dålig på det här att börja på nya ställen där man inte känner någon. För det första så är jag egentligen rätt blyg. I alla fall mot folk jag inte riktigt känner.. Och de som känner mig vet ju att jag är ganska virrig, småkorkad, klantig o.sv, vilket inte alla andra gör. Jag känner att jag har gjort bort mig x antal gånger under de här tre dagarna, men jag är så van så att jag skäms ju inte ihjäl precis.. Jag tar mig själv med en nypa salt, hoppas andra gör det också, haha! Nåväl.
I morse så fick jag skura ångbastun, omklädningsrummet och en korridor. Efter det någon gång så kom Adam, som jag jobbar med. Jag var med och hjälpte till (om man nu ens kan kalla det för att hjälpa till) på simskolan. Sedan vet jag inte riktigt vad vi höll på med.. Till slut så skulle vi i alla fall städa utomhuspoolen vid relaxen. Det var väldigt kallt, jag skakade verkligen! Men det gick bra, tyckte vi. När vi var klara så värmde vi oss i bubbelpoolen i relaxen. Ett tag därefter så fick vi höra att vi inte städat bra nog, så då var det bara att börja om. Kyla, hemska kyla. Då saknade jag för första gången värmen i äventyrsdelen. Ett tag därefter så var dagen slut för mig, men stackars Adam fick stanna i ytterligare 1,5 timme. (Vi har lite olika tider på schemat..)
Det var skönt att komma hem i alla fall, jag blir så slut av att befinna mig på badhuset i åtta timmar. Det går trögare än man kan tro, verkligen. Dessutom är luften där inne så jobbig, jag blir helt seg och dåsig i huvudet. Inte för att det gör någon större skillnad.



Förresten! Ni MÅSTE prova den här Tänk på en påhittad eller verklig person (det kan verkligen vara vem som helst!) sedan svarar ni på frågorna så kommer turken tillslut att säga vem ni tänker på. Han gissade rätt på bland andra Gunvald Larsson, Pocahontas, Göran Persson, Björn Dixgård, Robyn och Bamse. Helt sjukt är vad det är! Fast väldigt underhållande.

Kommentarer

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0