You are not what I want

Igårkväll så var det ju fotbollsdags, Sverige ställdes inför Portugal. Ställningen blev ju 0-0, men jag måste säga att det var en härlig match av Sverige. Inte så jätterolig att se på, men Sveriges backlinje, alltså..! Jag älskar er. Jag säger bara Mellberg. Fy tusan vilken bra snubbe.
Nåväl, den här matchen väckte en hel del fotbollslängtan inom mig. Basket i all ära under hösten, vintern och våran, men på sommaren så finns det faktiskt inget roligare än fotboll. Saknar tiderna i Sävast enormt mycket. Men basket har alltid legat mig lite närmre om hjärtat, kanske är det för att jag började med det tidigare.
Dessutom så hatar jag fotboll ibland. Inte när jag själv spelar såklart, men när jag kollar på herrfotboll på en hög nivå så kan jag hata sporten. Varför? Jo, för att det finns många manliga (om man nu ens kan kalla dem så)  fotbollsspelare som är duktigare på att dyka, ligga på marken och vrida sig i falska smärtor för att försöka fixa sig en frispark/straff. Jag blir så sjukt less! Vuxna män som ligger på marken, grinar och gnäller på domaren är nog det värsta som finns. Jag tycker att det är pinsamt. Jag skäms när jag ser det. De domare som ger kort till filmare ska ha sjukt mycket cred, det är rätt. Att filma är skamfullt och ska bestraffas därefter. Jag skulle kunna hålla en hel föreläsning för alla dessa filmande "män". Då skulle jag säga till dem att "NI ÄR JU MÄN, FÖR IN I HELVETE!! NI SKA VARA STORA, STARKA OCH HÅRIGA, INTE SKA NI VÄL LIGGA OCH GRINA SOM EN UNGE PÅ MARKEN?! SKÄRP ER FÖR FAN!" Ni anar inte hur gärna jag hade velat göra det.
Nä, dags att avrunda. Jag tänker säga det jag alltid sagt: Jag hatar veka män.



Kommentarer
Postat av: Jonna

haha, det första jag tänkte kommentera när jag läste inlägget var att du hatar veka män, men sen såg jag att du skrivit det längst ner :P

2009-03-30 @ 20:54:19
URL: http://fashiongeeks.blogg.se/

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0