Can we bring yesterday back around?

Så sitter man vid den gamla vanliga datorn här hemma igen. Jag tröstäter lite kladdkaka och lyssnar på Timo Räisinen. Ni borde lyssna på hans version av Didn't we almost have it all. Då skulle ni kanske förstå ungefär hur jag känner mig. Eller nej, det skulle ni inte. Men jag ska säga hur det är, jag är lite deppig och tycker det är tråkigt att vi är hemma igen. Jag hade ju längtat efter att åka till Göteborg så länge och nu är det över. Men allt roligt har ju faktiskt ett slut, kasst nog.
Det är lite lustigt.. Det var nästan en hel vecka sedan jag satt här sist, men det känns som längre tid, typ.. ett år? Det känns nästan som att jag bara fantiserat ihop hela resan och nu så är jag tillbaka i verkligheten. Som är kass. Nej, den är inte kass, men den innehåller tråkiga saker som Boden, vardagsrutiner, stress och skola. Det är ju i och för sig inte så mycket kvar av skolan, men det betyder att man måste stressa för att hinna klart allt som ska göras. Jag hade kunnat stanna i Göteborg (eller till och med på tåget!) en vecka till bara för att slippa allt här hemma.
Nåväl, jag ska faktiskt skärpa mig och försöka berätta kortfattat om resan som har varit galet rolig! Vi åkte ju tåg på tisdag och kom fram runt kl 11 på onsdag. Den dagen blev det shopping för hela slanten. Jag köpte chinos, en tunika, ett par jeans och, sist men inte minst, en avslutningsklänning. Jag är väldigt nöjd med mina inköp.
På torsdagen så hade vi två matcher. Den ena var mot danska Koege och den andra var mot hemska Alvik (som vi mötte i samma cup för två år sedan). Vi vann rätt stort mot Koege och förlorade ganska stort mot Alvik. Under fredagen så vann vi den sista gruppspelsmatchen mot Västervik och vi var vidare i A-slutspel. Vi hade match på lördagen mot finska LoKoKo (fulaste namnet ever?) och vi förlorade. Det var snörpligt eftersom att vi var minst lika bra som dem och borde ha vunnit. LoKoKo förlorade dessutom bara med 1 poäng i kvartsfinalen. Med det sagt så hoppas jag att ni inser att vi egentligen var ganska nära toppen. Vi såg dessutom några av Gladan 91-killarnas matcher. Med oss som hejarklack så var det ju rätt självklart att de skulle ta sig till final. Dessutom så gick vi på Liseberg under kvällen, vilket var mycket roligt.
Under söndagen så såg vi Gladans final och även fast vi hade fixat röda ballonger och allt möjligt så förlorade de. De var i alla fall väldigt duktiga som fick ett silver! Under tågresan hem så umgicks vi en del med dem och det var sjukt roligt. Jag måste säga att de är sköna typer, de där!
Mitt mellan allt det där så hann vi med lite allmänt flum, härma falafel, apelsinkastning, sätta-in-apelsiner-i-hissen-och-se-reaktionerna-på-de-som-stiger-in-leken, shopping, kolla matcher, se slamdunk och trepoängstävlingen, åka fel spårvagn, äta nattglass osv.
Det var en fantastiskt sjukt bra resa och jag hoppas att det inte var våran sista!


 

FLER BILDER!


Kommentarer
Postat av: red

Så pass?

2009-05-26 @ 12:43:10

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0