Remember those classes when we thought we were so smart?

Alltså jag har sällan suttit och skrattat och förundrat mig över något som jag gjort den här senaste timmen. Kan ni gissa vad jag gjort? Nä, det kan ni inte. Jag har suttit och läst en dum jäkla blogg från en tjej i 13 till 15-årsåldern, om hennes otroligt intressanta högstadiedagar, hennes jättestora problem i vardagen, allt om hennes oändliga mängder kändiscrushes och så vidare. Och tjejen är JAG. Jag kom att tänka på min gamla blogg och bestämde mig att titta i den. Seriöst. Inte. Okej. Finns helt klart en anledning att ha den lösenordsskyddad och allmänt dold. Nåväl. Det var väldigt underhållande faktiskt, vore den inte allt för personlig så skulle jag dela med mig mer av den.
Sjukt ändå, jag som alltid sagt att jag inte förändrats så värst sedan högstadiet. Jag tar tillbaka allt. Okej, nä. Jag var ju fortfarande jag. Bara i en mer omogen, osäker och obstinat form. Med sämre musiksmak, klädsmak och.. smak överhuvudtaget faktiskt. Fast ja, jag var ju väldigt normal och mogen om man har högstadieelever i allmänhet i åtanke. Nåväl, en väldigt rolig sak var att jag friskade upp mitt allt för dåliga minne. Minns sommaren jag hade träning ÅTTA gånger i veckan (Med Stars, Avan och fotbollen i Sävast), tider med 7, 8 och slutligen 9F, "bandet" med Jonna, Karro, Viktor och Henke, fotbollslaget, tiden med Stars.. Minnen, minnen. Fint ändå. Älskar också hur detaljerad jag var med inläggen, som att jag verkligen trodde att någon brydde sig om vad jag och Vickan pratat om på msn samma dag eller vilka lektioner vi hade på skolan eller vad som hänt i övrigt. Haha, väldigt kul ändå. Men wierd.
Roligast är ändå vissa.. faser (kanske?) jag tydligen gick genom. Eller nä, men det verkar nästan som det.. Men nä, jag var ju alltid mig själv och gjorde som jag ville. Jag försökte aldrig vara någon annan vad jag minns. Kanske bara ville prova lite olika stilar, haha! Jag kom (tydligen) i flera underbara tappningar under dessa år! Tänker bjuda på två underbara bilder som visar detta väldigt tydligt, endast för att jag tycker det är otroligt roligt att tänka på och för att jag istället för att skämmas över mig själv tar det med en klackspark. Njut!

Exempel 1: Alternativ skitcool tjej som redigerar bilder så att de ser coola ut och försöker skriva coola sånger/dikter.
Exempel 2: En riktigt fashionabel tjej som ser mer fjortis ut och inte direkt har koll på vad som är fashionabelt och inte. (Sminkar sig dessutom riktigt fult.) Haha!


Kommentarer

Skriv något bra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0